Kucing Dodi kesayangan Dato Alif telah dijumpai. Tapi ini nasib yang menimpa Dodi ketika ditemui oleh pihak Bomba

Dody Kucing Peliharaan Terbaru Datuk Aliff Syukri Berharga RM30,000 Hilang

Sesuatu terjadi kepada kucing afrika, Dodi kesayangan Dato Alif dan dia meminta pertolongan semua. Rupnya ada alat yang canggih dalam badan kucing tersebut

Kucing adalah haiwan yang amat comel dan bagi peminat haiwan ini, membelanya mendatangkan ketenangan lebih-lebih lagi meliaht keletah haiwan comel ini yang ternyata melucukan.

Kucing peliharaan ini terdapat pelbagai spesis, dari kucing kampung sampai ke kucing yang bulu ‘gebus’ harga ribuan ringgit.

Terbaru, jutawan kosmetik terkenal, Datuk Aliff Syukri atau lebih dikenali sebagai abang terlajak laris telah memuatniak gambar dan video di laman Instagramnya apabila membeli seekor kucing terbaru peliharaannya yang cukup comel tapi garang.

Kucing terbaru kepunyaan Datuk Aliff diberi nama Dody, tahukah anda bahawa kucing berkenaan dibeli oleh Datuk Syukri dengan harga RM30,000.

“Nama dia dody …keluarga baru saya..sy baru je beli kucing ni..dah lama kumpul duit nak beli kucing ni rm30k .. Kena oder dulu sebulan baru sampai,” tulis beliau di laman Instagram.

Kalau dari carian admin, dari bentuk dan ciri-ciri kucing berkenaan, ia mungkin dari jenis Savannah Cat, iaitu hasil kacukan daripada baka Serval (kucing hutan Afrika) dan kucing siam pada tahun 1986 oleh Judee Frank.

Kucing Savannah mukanya lebih macam kucing biasa iaitu telinga lebih kecil, bentuk badan yang macam kucing normal, dan warna bulu yang lebih kelabu. Saiznya bergantung pada jenisnya, ada yang besar seperti kucing Serval.

Rekod harga termahal kucing ini pernah dibeli mencecah RM200,000 di mana tergolong dalam baka kucing paling mahal di dunia.

Tapi minat punya pasalkan, mahal pun sanggup bagi mereka yang mampu. Apapun bagi mereka yang nak tahu perkembangan kucing ni bolleh follow Intagram Dody kucingatl. – Siakapkeli.my

“Dodi Hilang”

Kucing kesayangan Dato Aliff hilang dan dia meminta pertolongan semua. Berikut merupakan status di facebook Dato Aliff

“Hilang dari semalam Berpunca dari pekerja saya yg cuai dan tak bertanggungjawab…. ya allah kau selamatkan kucing aku dodi dan kau jumpakanlah kucing aku… perhatian kucing afrika milik saya hilang (ada cip dalam body dia) dan terlepas di area rumah saya di sekitar kota damansara.. sesiapa yg nampak sila wussp ‭atau call 012 409 2865‬ atau ‭+60 12 354 5766‬ kerana membayakan org awam.. sy dah tel perhilitan .. sila infom kawan korang yg dok area kota damnsara..”

Keadaan Dodi ketika ditemui:

Alhamdulillah 2 hari dodi hilang akhirnya jumpa juga di sebuah padang…susah hati sebab dia mesti x makan…dia x biasa duk hutan….dia akan takut….saya minta tolong bomba utk tangkap….atas maklumat orang awam yg nampak dodi tepi jalan….kami dapat menjejaki dia….jumpa dia pun dah x larat,dah x ada tenaga sbb x makan….terima kasih Abg2 Bomba sudi bantu tangkap kan dodi dibantu oleh staff2 saya juga