Alang – alang buka baju terus kak long senang pak cik tu ketuk! – Netizen kecam rawatan tradisional kaedah pelik!

jika era zaman 60 an sehinggalah 80an ketika itu masyarakat akan mencari bomoh atau dukun sekiranya ditimpa masalah sakit demam dan sebagainya.

Namun sejak wujudnya klinik-klinik dan hospital rawatan tradisional seperti ini semakin berkurangan masyarakat telah memilih kaedah perubatan moden sebagai rawatan penyakit yang dihadapi.

Namun ada sebilangan diantara mereka masih menggunakan khidmat bomoh atau rawatan tradisional untuk menyembuhkan penyakit.

sebuah viral menjadi tular di laman sosial facebook menyaksikan kaedah rawatan tradisional yang pelik menerima pelbagai kecaman netizen.

kejadian ini dikatakan berlaku di indonesia, lihat video di akhir artikel.

ANTARA KOMEN NETIZEN

Chi Buwjang Kluang Klaw mcm tu care brubat nye baik xyah bkk baju tu..dh mcm mnukang umah je

Norismalaile Mawar Laile Mcm nk tukang rmh je buka bju bagai haram mcm tu..slh disisi agama islam tok..cba tok buat cara y terhormat malulah nmpk aurat t

Rozanah Zana Zaidi Dia pegang ppun tu pun dah haram..ni smpai buka bju..tangan wak akan dibakar api neraka wk

Sri Siantan Knp di buka baju berubat ..kan aurat tu mok cik….ramai org lelaki disitu…ngak malu ya….
Ini perubatan apa ni…

Mohd Noor Noor Aje tetangal coli tu..wak2..wak ambik kesempatan yee

Ali Amira Kt negara lain pun ade buat treatment cmni. Tp xde plak kne buka baju bagai. Cm plek je.

setiap lelaki yang menyentuh wanita pastinya naik shahwat jadi tidak hairan kes BOMOH ROGOL

PESAKIT WANITA perlu dijadikan ikhtibar buat kaum hawa

Seorang isteri, yang mendapat rawatan gangguan makhluk halus, mendakwa dirogol berulang kali oleh seorang bomoh ketika dipukau sehingga hamil.

Wanita 31 tahun itu, walau ditemani suami, berkata bomoh itu merogolnya di Kampung Bukit Baru Ayer Nasi di Semeling dekat sini antara Februari hingga Mei tahun lalu, lapor Harian Metro.

“Mangsa mendakwa dia dalam keadaan separuh sedar setiap kali dirogol suspek dan perkara itu hanya terhenti pada Mei apabila dia mengandung tiga bulan,” kata ketua polis Kuala Muda.

ACP Md Zukir Md Isa juga berkata bomboh itu mengugut wanita terbabit apabila enggan menurut keinginannya selepas melahirkan anak keempat, Disember lalu.

Bomoh berusia 40-an itu pada awalnya memberi ayat-ayat al-Quran untuk dibaca bagi menghalau gangguan misteri itu tetapi wanita itu dilaporkan terus meracau selepas maghrib.

Wanita itu pulih daripada gangguan tersebut awal bulan ini selepas dirawat oleh rakan suaminya dan membuat aduan di balai polis Merbok malam tadi, katanya lagi.Dakwaan rogol itu disiasat bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

Video penuh :